بر اساس يك بررسي جديد، بيش از نيمي از وبسايتهاي مجلات ويژه مصرفكنندگان يك و نيم ميليون بازديدكننده ماهانه داشته و سودآورترند.
به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تبليغات بزرگترين منبع درآمد 83 درصد از اين وب سايتهاست كه به گفته آنها، مهمترين است؛ همچنين مجلات هفتگي از مجلاتي كه هر سه ماه يكبار منتشر ميشوند، بيش از دو برابر سودآورترند.
بر اساس بررسي كه از 665 مجله مصرفكننده و وب سايتهاي آنها توسط Abt SRBI و براي كولومبيا ژورناليسم ريويو انجام گرفته، تقريبا دو سوم از سايتهايي كه سود كسب ميكنند، محتوايشان را به رايگان عرضه ميكنند.
بنا بر يافتههاي اين بررسي، بيش از يك سوم از وب سايتهاي مجلات حتي نميدانند وب سايتشان سودآور است يا خير؛ در مقابل 212 مجلهاي كه اعلام كردند سود كسب ميكنند، 134 مجله در مورد سودآور بودن وب سايت خود پاسخ دادند مطمئن نيستند و 110 مجله نيز سودآوري آن را بررسي نميكنند در حالي كه 209 مجله پاسخي ندادند.
همچنين در ميان مجلاتي كه وبسايت آنها سودي ندارد، احتمال كنترل بودجه اينترنتي توسط سردبير مجله چاپي دو برابر است اما طبق اعلام 67 درصد از اين مجلات، ناشران يا دبيران وب مستقل بودجه اينترنتي را كنترل ميكنند.
دبيران وب مستقلي كه مسوول بودجه هستند بيشتر احتمال دارد كه با پيشرفتهاي فنآوري پيش روند و وبسايت را براي پلتفرمهاي متعدد مانند تلفنهاي همراه يا تلفنهاي هوشمند طراحي كنند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
توجه:فقط اعضای این وبلاگ میتوانند نظر خود را ارسال کنند.